הדרך הטובה ביותר לקבל את החיוך שמגיע לך היא עם שיניים בריאות וחניכיים בריאות. בעיות שיניים ומחלות רבות הקשורות לבריאות שיניים לקויה נגרמות או מחמירות עקב חוסר היגיינה ותזונה נאותות. שיני בינה, למשל, אינן צומחות היטב כאשר התזונה שלך לקויה. בנוסף, יש להם אנטומיה יוצאת דופן והם נוטים לצמוח קרוב יותר ללחי מאשר קו האמצע של הפה. אם המרווח בין השיניים צפוף מדי. רופא השיניים שלך ישקול אפשרויות שונות כדי להתאים את השיניים והחללים הצפופים, כגון:

שיני בינה – הסרת שיניים אלו אינה מומלצת אם אתה יכול לטפל בהן באנטיביוטיקה או שטיפת פה. האלטרנטיבה הטובה ביותר להסרתם היא תחילה לשפשף מעט את השורשים בחניכיים, ולאחר מכן להשתמש בכלי חילוץ שדוחף החוצה את המשטח העליון, ומפריד בין השן לעצם. כאשר החניכיים שלך החלים, אתה יכול לשפשף את האזור הזה קצת יותר כדי למנוע מהשן והשורשים לצמוח.

מום Chiari – מום Chiari הוא מום בגזע המוח שבו חלקים מגזע המוח והמוח הקטן עוברים פריצות דרך הפורמן מגנום לאזור העורף. זה גורם לתסמינים הכוללים הליכה איטית, רמת הכרה נמוכה והתקפים. ניתוח הוא לעתים קרובות הכרחי אם הסימפטומים שלך חמורים, אבל זה לא צריך להיעשות אלא אם הנוירולוג שלך קובע כי הניתוח כדאי. רוב ההורים פשוט רוצים שילדיהם יחיו, בלי פחד. ניתוח למום קיארי כרוך בדרך כלל בפירוק של הפורמן מגנום בחלק האחורי של הגולגולת, הסרת החלק התחתון של הגולגולת כך שהוא לא יכסה עוד את המוח הקטן.

בקע ספיגליאני – בקע ספיגליאני הוא פגם מולד שבו תוכן דופן הבטן צונח דרך הפאשיה הספיגליאנית; ה- Spigelian fascia היא שכבת רקמה בתוך דופן הבטן המפרידה בין שריר דופן הבטן לדופן הגוף. הבקע הספיגליאני מערב את הבטן אך לעיתים רחוקות את המעי (החלק של הבטן שנמצא מחוץ לגוף, לא בתוך הגוף).

תסמונת Klippel-Feil – תסמונת Klippel-Feil היא אנומליה מולדת שבה יש לעיתים קרובות חריגות בחוליות ובגולגולות.

עקירת שיניים או אובדן שיניים הם חלק מהתפתחות הילדות הרגילה. אם טוחנות ראשונה מתפרצת לתוך חלל שאינו במקומו הרגיל ודורש עקירה, עליך ורופא השיניים שלך לדון באילו טוחנות יש לעקור כדי שייווצר מקום לבקיעת השן במקומה הרגיל. מומחה לרפואת שיניים עשוי להמליץ על אפשרויות אחרות לתיקון הצפיפות, כמו גם לטפל בבעיות שיניים אחרות.

החששות העיקריים לגבי עקירת שיניים טוחנות קבועות ראשונות קשורות להתפתחות השיניים הקבועות. התפרצות של טוחנת קבועה ראשונה עלולה לגרום לחלל להיפתח. חשוב לדעת מה יכול רופא שיניים לחלץ מבלי לפגוע בהתפתחות השיניים התקינה.

עקירות המתרחשות לפני התפרצות הטוחנות הקבועות לא ישפיעו באופן משמעותי על התפתחות הטוחנות. עם זאת, אם חולצים טוחנות קבועה ראשונה לפני שפותחה כראוי, התפרצות הטוחנות הקבועות עלולה להיפגע. לפעמים, זה יאפשר לכלבים הקבועים שבסופו של דבר עוקבים להתפרץ מעט לפני הטוחנות הקבועות. לדוגמה, אם לילד יש כבר שתי שיניים טוחנות נשירות שצומחות, והטוחנות מתפרצות ואחת מהן מוסרת, הן עלולות להתפרץ מעט לפני הטוחנה הנשירה השנייה ולהשפיע על ההתפרצות הרגילה.

אם חסרה לך שן חלבית (תינוק) או שיניים ראשוניות ורופא השיניים שלך המליץ על עקירת טוחנת קבועה, להלן האפשרויות שייתכן שיש לרופא השיניים.

אם נותנים לך הרדמה מקומית או הרגעה במהלך הניתוח, סביר להניח שתתעוררי בכיסא רופא השיניים. עם זאת, אם נותנים לך הרדמה כללית, ייקח יותר זמן להעיר אותך ואז תועברו לחדר ההתאוששות.

אם השיניים שלך נפגעו או לא מיושרות

יכול לקחת שבוע להתאושש. רופאי שיניים עשויים לשקול עקירת שיני בינה כהליך מינורי, אך זה יכול לקחת עד שבועיים עד שהאדם מתאושש לחלוטין. בשל האופי המורכב של עקירת שיני בינה ותקופת ההחלמה, אנשים רבים בוחרים להסיר את כל שיני הבינה שלהם במקביל על מנת לצמצם את ההליך לאירוע בודד, במיוחד אם הם עוברים הרגעה או הרדמה. … רופא השיניים או מנתח השיניים שלך יכולים להשתמש באחד משלושה סוגי הרדמה, בהתאם לקושי הצפוי של עקירת שן בינה ורמת הנוחות שלך.

רופא השיניים ימליץ על ניתוח זה אם בדיקה וצילומי רנטגן מראים ששיני הבינה שלך מושפעות או עלולות לגרום לבעיות שיניים עתידיות

המנתח חותך את החניכיים ומסיר את השן כולה או בחלקה. כדי להסיר שן בינה, רופא השיניים שלך יעשה חתך ברקמת החניכיים שמעל השן. כדי להסיר שן בינה, רופא השיניים פותח את רקמת החניכיים מעל השן ומסיר את העצם המכסה את השן.

לפעמים רופא השיניים חותך את השן לחתיכות קטנות יותר

כדי להקל על הסרה. המנתח יכול גם לחתוך את השן לחתיכות כדי להקל על העקירה. עקירה מוקדמת תסייע במניעת בעיות כגון שיניים פגועות הגורמות לספיגת שורשים של טוחנות שניות. אם שן בינה פגועה גורמת לכאב או נזק לשן, רופא השיניים של ילדכם ימליץ להסיר אותה.

חשוב לקבוע בדיקות שיניים קבועות; רק רופא שיניים יידע בוודאות אם ילדכם זקוק להליך עקירת שן בינה

אם רופא השיניים שלך ממליץ להסיר את שיני הבינה שלך, הוא יבצע צילום רנטגן של הפה שלך כדי לקבוע אם יש צורך במנתח שיניים להליך. אם זה קורה לך, סביר להניח שרופא השיניים שלך ימליץ על ניתוח להסרתם.

רופא השיניים שלך עשוי להמליץ על ניתוח עקירת שן בינה

גם אם אינך חווה כרגע סימפטומים כלשהם, כדי לעצור בעיות פוטנציאליות לפני שהן מתחילות. כדי למנוע בעיות בעתיד, חלק מרופאי שיניים ורופאי שיניים ממליצים להסיר שיני בינה, גם אם השיניים שנפגעו אינן גורמות כרגע לבעיות.

מנתח הלסת או רופא השיניים שלך עשויים לעקור (להסיר) שיני בינה

הסרת שן בינה יכולה להיעשות על ידי רופא שיניים בבית חולים או מנתח מומחה. רופא השיניים והשיננית שלך יעריכו את שיני הבינה שלך, ואם יקבעו שיש בעיה או בעיה בסיסית, הם יפנו אותך לרופא חניכיים או כירורג פה ולסת לבדיקה נוספת.

עם זאת

אם השן שלך מושפעת עמוקות או אם עקירה דורשת ניתוח מקיף, רופא השיניים שלך עשוי לייעץ לך לפנות למנתח שיניים. אם רופא השיניים של ילדך שם תפרים במהלך ההליך, ייתכן שיהיה צורך להסיר אותם. במידת הצורך, הרופא שלך עשוי לבצע שוב את צילום הרנטגן ביום הניתוח.

אם אתה עדיין מרגיש כאבים עזים או דימום כמה ימים לאחר הניתוח

או אם הכאב מחמיר לפתע, אנא התקשר לרופא השיניים או למנתח למעקב מיידי. אם יש לך מצב חירום דנטלי, כגון כאבים עזים, חום או שיניים רפויות, התקשר לרופא השיניים או למנתח. אם ילדכם מודאג במיוחד מהניתוח, נא להתייעץ עם רופא השיניים או רופא השיניים לפני הניתוח לגבי תוספי הרדמה או חלופות שעשויות להועיל.

אם אדם מבקר בקביעות את רופא השיניים במהלך גיל ההתבגרות והבגרות המוקדמת

רופא השיניים יכול לעקוב אחר התפתחות שיני הבינה שלו ולקבוע אם מתעוררות בעיות כלשהן. איגוד השיניים האמריקאי (ADA) ממליץ לאנשים בגילאי 16 עד 19 לבדוק את שיני הבינה שלהם על ידי רופא שיניים כדי לראות אם יש צורך להסירם.

למרות שעקירת שיני בינה קלה לרופאי שיניים רגילים להתערב באופן אישי

שיני הבינה הנגועות עשויות להיות מסובכות יותר ודורשות טיפול מקצועי יותר כדי להפחית סיבוכים פוטנציאליים ולקדם ריפוי מיטבי. חלק מהמטופלים מפתחים שיני בינה יעילות כמו כל שיניים אחרות בפה, ולכן אין צורך להסיר אותן. אבל אף אחד לא יכול לחזות מתי יתרחשו סיבוכים טוחנות שלישית. האגודה האמריקאית למנתחי פה ולסת מעריכה כי בסופו של דבר יהיה צורך להסיר כ-85% משיני הבינה.

מסיבה זו

לרוב עדיף להסיר טוחנות שלישיות מושפעות לפני שהשורשים נוצרו במלואם. שיני בינה המוטבעות בחלק התחתון (הלסת התחתונה) עלולות לפגוע בשיניים שלפניהן, להזדהם, לגרום לצפיפות של השיניים, וכאשר השורשים גדלים לתוך העצם, לגרום לכאבים עזים, שכן השורשים דוחסים את העצב לעיתים קרובות. תחושה לשיניים התחתונות ולשפתיים. השיניים של הטוחנת השלישית מתפתחות בחלק הרחוק ביותר של עצם הלסת, ולעיתים אין מספיק מקום לבקיעת השיניים (להכות), או אם השיניים בוקעות, הן נמצאות במצב לא טוב לניקוי ונוצרת עששת או הרקמה שמסביב נגועה (פריקורוניטיס).

למרות ששיני בינה יכולות לבקוע לחלוטין, הן נוטות יותר לעששת, מה שגם מעמיד את השיניים מסביב בסיכון גדול יותר לזיהום וסיבוכים אחרים. זה גם עשוי להיות קשה יותר לאדם לשמור על שיניים אלה נקיות, מה שעלול להוביל לזיהום או עששת.

עם זאת

הסרת שיני בינה פגועות מצריכה לפעמים ניתוח, כולל חתך ברקמת החניכיים והסרת עצם. אם לשן הבינה שלך אין מקום לצמוח (שן בינה פגועה) מה שגורם לכאב, זיהום או בעיות שיניים אחרות, ייתכן שיהיה עליך להסיר אותה. עקירת שן בינה היא ניתוח שיניים הכולל חיתוך של רקמת החניכיים המכסה את השיניים, הסרת רקמת החיבור בין שיני הבינה והעצמות, הסרת שיני הבינה ותפירת החניכיים. עקירת שן בינה היא פעולה כירורגית להסרת שן בינה אחת או יותר. שיני בינה הן ארבע השיניים הקבועות של מבוגרים הממוקמות בחלק העליון והתחתון של הפינה האחורית של הפה.

אתה תרגיש קצת לחץ ממש לפני עקירת השן, מכיוון שרופא השיניים או מנתח השיניים שלך חייבים להרחיב את השקע על ידי נדנוד השן קדימה ואחורה לפני שליפתה.