כאב שיניים הוא לעתים קרובות סימן לבעיות שיניים חמורות; עם זאת, כאב שיניים לא תמיד אומר שאתה צריך טיפול שורש. אין סיבה לדאגה אם רופא השיניים או רופא השורש שלך רושמים טיפול שורש לטיפול בשן פגומה או כואבת.

עקירת שיניים והחלפת שתלים דנטליים נמנעים בדרך כלל בכל מחיר. עקירת שן אחת בלבד תשפיע לרעה על כל הפה והלסת. אם עוקרת שן אחת, השן הנותרת עלולה להטות פנימה, והמכתשית הפתוחה עלולה לגרום לזיהום ולבעיות אחרות.

במקרים מסוימים

ייתכן שהשיניים הדורשות ניתוח אפילו לא ייפצעו. זה נכון במיוחד אם השן הבעייתית נגועה או כואבת לפני טיפול שורש. זה בדרך כלל גורם לנפיחות, מורסה בשיניים, אובדן עצם או בעיות ניקוז. דלקות שיניים בדרך כלל כואבות מאוד ולעיתים מלוות בשינוי צבע.

הכאב הופך אינטנסיבי

ספונטני ומתמשך, ולעתים קרובות הוא מקומי בצורה גרועה. טיפול סופי עשוי לדרוש הסרה כירורגית של השן הבסיסית או כריתה של דש חניכיים. טיפול מיידי כולל טיפול אנטיביוטי בצלוליט, יתכן עם ניקוז מורסות, בעוד טיפול סופי כולל טיפול שורש או עקירת השן הפגועה.

הכאב

הוא חמור, ספונטני ומתמשך, אך שלא כמו דלקת דפק בלתי הפיכה, הוא מוגבל לשן הפגועה. עם זאת, השיניים עצמן יכולות כעת להישאר בפה מבלי לגרום לכאב או להפיץ זיהומים. לאחר ניקוי השיניים, לרוב נדרשים שיקום מרובים כדי לשמור על שלמות השיניים השבריריות.

טיפול בתעלת השורש אינו מצריך כל אמצעים מיוחדים מהמטופל

למעט מעקב אחר הכאב וטיפול זהיר בשן המטופלת, בהתחשב בכך שהיא אינה חזקה כמו לפני ההדבקה. לאחר קריאת המאמר שלנו, כבר למדת מה גורם לך לעבור טיפול שורש; עם זאת, אם השן הבעייתית אינה גורמת לכאב או לנפיחות, ייתכן שאתה אפילו לא מבין שאתה צריך טיפול שיניים דחוף. אם אתה חווה כאב שיניים, פנה לרופא השיניים שלך בהקדם האפשרי כדי לברר את הסיבה הפוטנציאלית ומה ניתן לעשות בנידון.

מומחה לטיפולי שורש בקולורדו יכול לייעץ ולעזור לך להחליט אם אתה צריך טיפול שורש או כל סוג אחר של שיקום או טיפול שיניים

שמירה על היגיינת הפה לא רק תסייע בתיקון תעלת השורש, אלא גם תגן על השיניים האחרות ועשויה למנוע ניתוחים עתידיים. קבלת טיפול שיניים חירום בתורנטון, קולורדו יכולה לעזור לך להימנע מאובדן שיניים.

בעיות דנטליות דחופות הן כאלו הדורשות התערבות מיידית לשימור השן או להקלה על כאבים וזיהום

טיפול שיניים חירום שנגרם על ידי שן נגועה, מחלת חניכיים או תאונה דורש התערבות מיידית כדי להקל על הכאב. לכן, כל סוג של כאב יכול להוות סימן לדלקת שורש ולצורך בטיפול מתאים.

ניתן להשתמש בתרופות כאב ללא מרשם כגון איבופרופן

כדי לשלוט בכאב, אך במקרים מסוימים, רופא השיניים שלך עשוי לרשום תרופות חזקות יותר לכאב. נטילת משככי כאבים קלים תעזור להקל על כל נפיחות שעלולה להתרחש ולהפוך את ההליך לנוחה יותר. אחרת, חפשו כאבים עזים, שורשים חשופים, דימום מוגזם, זיהום ונפיחות.

אם יש לך ביטוח שיניים

זה יכול לכסות את העלויות של רפואת שיניים חירום. ייתכן שרופאי שיניים לא תמיד יוכלו להשתמש בכל השיטות שהוזכרו לעיל, ומתכון לטיפול שורש אינו מצריך בהכרח שלפוחיות בחניכיים, התכהות בעייתית של השן או כאב חד בעת הקשה.

למעשה

טיפול השורש הוא רק סוג אחד של טיפול אנדודונטי, המתייחס לטיפול ברקמות הרכות בתוך השיניים, הנקראות עיסת, אשר ממלאות תפקיד חשוב בהתפתחות וצמיחת השיניים. כריתת פולפקטומיה, המוכרת יותר כטיפול שורש, מתבצעת אם הנגע התפשט לשורש השן, יש להסיר את כל העיסה שמגיעה לשורש. אנו מספקים טיפול שורש לטיפול ברקמת עיסה נגועה או דלקתית שעלולה לגרום לכאב שיניים חמור. לחומר ההרדמה יש השפעה שלילית על הרקמה המודלקת, מה שהופך את ההליך להרבה יותר כואב.

כפי שהוזכר קודם לכן

פתיחת פה רחבה לאורך תקופה ממושכת עלולה להיות פגיעה חמורה ב-TMJ עם השלכותיה.1 למרות שלא הצלחנו למצוא מחקרים המעריכים באופן ספציפי את ההשפעה של טיפול שורש ארוך על TMJ, ישנם מחקרים המדווחים כי פרוצדורות כירורגיות ארוכות טווח, כגון הסרת טוחנת שלישית, עלולות לגרום ל-TMJ בחולים העוברים טיפול כזה.6,7 במהלך פרוצדורות אלו, שרירי הלעיסה והרצועות המפרק נמתחות לאורך זמן רב. , שעלול לגרום להתכווצויות שרירים, כאב ואי נוחות בעת פתיחת הפה ולעיסה, להגביל את פתיחת הפה. בצקת דלקתית, לעתים קרובות מסובכת על ידי טראומה לשן הנגדית, גורמת לנפיחות דש, כאב, כאב וטעם לא נעים הנגרמים על ידי דליפת מוגלה מתחת לדש.7 לימפדנופתיה אזורית שכיחה, וצלוליטיס וטריזמוס (חוסר יכולת לפתוח את פה) יכול להתרחש.

כאשר חיידק זה מוסר

יהיה קל יותר לרופא השיניים להשתמש בחומרי הרדמה שיפחיתו משמעותית את הכאב ואי הנוחות של המטופל. למעשה, טיפול שורש משמש לעתים קרובות כדי להקל על כאבי שיניים וכאבי פנים, וזו הסיבה שהמטופלים שלנו מרגישים לרוב טוב יותר כשהם יוצאים מהמשרד שלנו מאשר כשהם נכנסים.